Hmm?

När jag tränade igår tänkte jag att jag skulle skriva tips om träning här i bloggen, men sen tänkte jag att det ju inte hade med utseendet att göra,  men sen tänkte jag om, såklart det handlar om utseende allt som händer i kroppen påverkar ju även utsidan.
Nu kanske många tänker att jag bara tänker att man blir smalare av att träna, men ack så fel, allt förändras till det bättre av träning.
- Huden blir finare och klarare då den rensas ur varje gång man svettas, men var noga med att inte ha en massa smink på huden när du ska träna, det kan täppa igen porerna.
- Kroppen blir finare när den blir mer vältränad då man får en bättre hållning, och sen så är det ju klart, en vältränad sund kropp är alltid mycket finare än en "otränad" kropp.
- Man blir piggare av träning då massa bra ämnen sänd ut i kroppen vid träning, och man är tusen gånger finare när man är pigg.
-Man blir även gladare av träning. När man tränar sänds det ut endorfiner i kroppen och endorfiner är som kanske de flesta vet kroppens egna "lyckomedel", och när man är glad är man finare, ett leende på läpparna är väl tusen gånger finare än en surmun.
Nu finns det typ 1000 saker till som är positivt med träning, eller att i alla fall röra på sig lite extra, men min hjärna ville inte berätta allt för mig just nu, men om jag kommer på mer så kanske det kommer i ett inlägg senare någon gång.
Vad jag vet säkert är att jag ska ta och skriva ett inlägg om vardaglig träning och ett med mina träningstips, men dessa inlägg kommer senare, antingen idag eller imorgon eller nästa dag eller ja du förstår.

Ut i det fina vädret nu, gå en promenix t ex ;)
Ha det fin fint (:

Kommentarer
Postat av: elin

ja, det tror jag med. men jag vet inte riktigt vad jag ska dampa över nu :) <3

2009-05-29 @ 15:10:00
URL: http://elinstenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0