Steg för steg.

Ja som jag lovade igår så kulle det ju komma upp en steg för steg guide till min lilabronsiga look. Så här är den.

Jag började med att lägga en bas, men lät bli rougen och att lägga någonting på ögonen.
Tog sedan en lila mjuk kajal penna och la längs hela övre fransraden och på ungefär 2 tredjedelar av ögonlocket som en primer. Det gör inget om kanterna är lite skeva här då man ändå suddar och grejar sen.


Tog en (blandade några) lila skimmrig skugga och tryckte in i kajalpennan, jämnade även till kanterna lite med skuggan.



Tog en vit skimmrig skugga och la i inre ögonvrån.



Tog en ganska mörkbrun skimmrig skugga på yttre delen av det lila som ett > och suddade utåt uppåt.
La även en brun kajal längst undre fransraden, ovanpå det la jag den bruna skuggan och suddade lite.


Tog sedan svart skugga längs ungefär 2 tredjedelar av övre fransraden, svart kajal vattenlinjen. Gjorde lite småjusteringar som att lägga lite mer vitt, sudda in det bruna lite mer, la på lite mer lila och fixade så jag blev nöjd. Sen böjde jag fransarna och la på massor med mascara och sen va ögonen klara.



Om man vill ha det lite mjukare kan man välja att bara lägga en brun kajal i vattenlinjen.



Läpparna ville jag hålla ganska neutrala så jag la ett TUNT lager med foundation och sen en rosa skimmerprodukt på dom.



Tog sen ett lite mörkare rosa och en genomskinligt läppglans på handen och blandade dem till önskad färg med en pensel.



Voila!




 Utan blixt.

 Med blixt.

Kommentarer
Postat av: lovisa

du är så duktig och så snygg. ;)

2009-05-17 @ 21:54:43
URL: http://lovajsaa.webblogg.se/
Postat av: Johanna

du är riktigt duktig på att sminka dig :) Fin blogg, den kommer jag att besöka flera gånger XD

2009-05-26 @ 22:11:49
URL: http://johqnnq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0