Nagellack på fel ställe!

Här kommer ett litet tips för er som är som mig, lite skakig på handen så det kommer utanför när du målar naglarna. Om det inte kommer på kanterna så lägger det sig på nagelbanden, och det är ju inte så snyggt.
Ja i alla fall, jag har svårt att sitta och pilla bort med tops och remover då jag oftast bara förstör naglarna. Så mitt bästa tips för detta är att måla naglarna på kvällen så det får torka ordentligt under natten. Sen på morgonen så stoppar man fingrarna i varmt vatten i några minuter, sen går ni lös med nagelborsten. Då nagellack inte fäster på huden så försvinner det när ni borstar.
Om det är kris och du målat naglarna samma dag som dom måste vara fina så se till att dom är ordentligt torra innan du börjar med borsten, annars blir allt mest troligt helt förstört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0