Låt dig inspireras men låt bli att kopiera!

Något som jag tycker är väldigt viktigt när man håller på med smink, nagellack och andra skönhets/moderelaterade saker är att man inte ska ta för hårt på trender och andras åsikter.
Jag läser väldigt många "smink/skönhetsbloggar" och får väldigt mycket inspiration från andra människors sminkningar och det tycker jag är väldigt roligt.
Men något jag ogillar och jag tror jag har skrivit det förut är när folk skriver "det passar inte till den ögonfärgen" "så kan man inte ha om man har..." osv. Det finns INGA som helst måsten eller förbud när det gäller smink eller kläder. Det ENDA som gäller är din personliga smak. Även fast orangea ögonskuggor framhäver blåa ögon jätte bra och blå ögonskugga kan göra ögonfärgen en aning grådassig så ska man ha blå skugga till blå ögon om man själv tycker att det är snyggt.
Något jag har sett på många är foundation på läpparna, och jag själv personligen tycker att det är skit snyggt med ett jätte tunt lager medans andra tycker att det är skit fult och några vill täcka helt och hållet. Det enda man kan säga är att mycket foundation på läpparna inte ser naturligt ut, men att det ÄR fult går inte att säga, men man kan säga att man själv tycker det är fult men inte att det ÄR så.
Sen passar inte allt på alla. Jag tycker t ex att röda läppar är skit snyggt på vissa medans jag tycker att det är fult på mig. Och likadant är det med en massa annat också. Men det man gillar det ska man ha och det man ogillar det skippar man även om det är VÄRSTA trenden att ha det.

Det absolut snyggaste och bästa är att inte kopiera en person utan flera stycken. Hämta inspiration, mixa det och vips så har du din egen stil. Och det gäller såväl kläder som smink och massa andra saker. Låt dig inspireras men låt bli att kopiera!

Kommentarer
Postat av: elin

as bra skrivet, håller med till 1000% och tack för din fina kommentar i min blogg <3

2009-05-10 @ 11:10:09
URL: http://elinstenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0