Gör bara det du orkar och vill.

Något som jag tycker är väldigt viktigt när det gäller utseende är att man aldrig ska fixa sig enbart för någon annans skull. Om man tycker det är tråkigt och jobbigt blir det sällan bra.
Jag själv sminkar mig enbart när jag orkar och har lust. Det betyder att många dagar går jag osminkad, på morgonen är jag oftast trött och inte allt för sugen på att sminka mig. Eller egentligen är jag alltid sugen på att sminka mig, men att stressa med sminket är inget för mig och då får det hellre vara.
Men det är ju såklart alltid roligt om andra tycker att det är fint och uppskattar när man fixat sig. Men det är inte det som är det viktiga. Det viktiga är att du tycker det är roligt och värt att lägga ner tiden för att du själv tycker om det. Inte för att andra ska tycka om dig. Tro aldrig att smink, hårstyling, kläder osv kommer att göra dig mer/mindre omtyckt. Om du är en rolig person så kommer alla gilla dig även om du inte sminkar dig eller fixar håret. Jag tror många unga tjejer tror att de kommer få fler kompisar/killar om de sminkar och fixar sig, men det vet jag att det inte är sant. Och de eventuella killar/kompisar man får tack vare utseendet är ingenting att ha. Så va dig själv och fixa dig enbart när och om DU har lust!!!


Kommentarer
Postat av: IFRÈN

svar: det är bara att följa med :)

2009-05-12 @ 21:50:35
URL: http://victoriaifren.blogg.se/
Postat av: lovisa

så jävla sant! :D

2009-05-13 @ 22:27:29
URL: http://lovajsaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0