Sommar

Nu är det så här att jag va sjuk hela förra veckan och när man är sjuk finns det inte så mkt att göra. Så hela förra veckan spenderades till att sova och läsa sminkbloggar så när fredagen kom var jag jätte inspirerad att sminka mig. Jag gjorde 2 väldigt färgglada och enligt mig ganska extrema sminkningar. Eller en på varje öga fick det bli.

Här är en utav dem. Jag inspirerades utav sommaren, solens gula färg, gräsets gröna nyans och himmlens blåa

Bilden gör inte riktigt färgerna rättvisa men det va den bästa bilden jag fick till.

Jag tror inte att det behövs någon utförligare förklaring för hur jag gjorde denna sminkning då det syns ganska tydigt på bilden hur färgerna ligger. Men några tips kan jag ju alltid ge.
- se till att du har en bra bas, jag använde ju som sagt cover all mix från MUS (make up store)
- använd en ganska liten pensel när du lägger färgerna, även fast det kan kännas jobbigt att måla med en liten pensel för att det tar tid så får man bäst och mest exakt resultat.
- väldigt viktigt i den här sminkningen är att sudda ihop färgerna väl så det inte blir några skarpa linjer mellan färgerna, till det kan du använda en lite större pensel, det behövs egentligen ingen speciell bleending brush enligt mig men det kan underlätta, och har du ingen större pensel så går det att använda ringfingret försiktigt :)
- lägg en ljus beige skugga som highlighter, det öppnar upp ögat fint.

Jag har använt mig av:

- en gul matt skugga från en gammal H&M palett

- en beige skimmrig skugga från en viva la diva palett som jag blandade med den gula för att få den skimmrig precis som de andra skuggorna

- en ljusgrön skimmrig skugga från en viva la diva palett

- en ljusblå skimmrig skugga från en viva la diva palett
- en ljuslila skimmrig skugga från viva la diva paletten som ligger under ögat
- den beiga (eller hur de stavas) färgen från make up store's cover all mix som bas


Kommentarer
Postat av: Caroline

jättefint! gud vad duktig du är! :D

2009-03-22 @ 21:15:18
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty
Postat av: Anonym

snyggt (Y)

2009-04-07 @ 22:47:07
Postat av: mimmi

snyggt ;)

2009-04-07 @ 22:48:00
URL: http://mocchm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0