Regnbåge

Imorse kunde jag inte sova länge alls, jätte konstigt va det. Men jag har ju varit sjuk en vecka så jag kanske var väldigt utvilad. Hur som helst så va jag tillräckligt frisk för skolan och jag hade massor av tid som jag kunde lägga på sminket. Jag kunde inte bestämma mig vilken färg jag ville ha idag, ville ha alla, så de fick helt enkelt bli en regnbåsinspirerad sminkning.

Så här blidde det (bilderna kanske inte är dem bästa och färgerna är lite klarare irl, och ja jag vet att mitt ögonbryn på den undre bilden borde fixas till men det är något jag märkte när jag tagit bilderna, och då orkade jag inte ta nya)
Dessa bilder är i dagsljus, här är färgerna färgmässigt mest likt som de va irl
Och denna i lampljus och här är färgerna ungefär lika starka som de va irl

Jag började med att lägga cover all mix från MUS, den beiga färgen, som en bas därefter markerade jag globlinjen (vecket som blir precis under "ögonbenet" när du har ögat öppet) med en lite mörkare orangebrun skugga.
De mer färgade skuggorna längst fransraden har jag lagt med en smal pensel. I inre ögonvrån ligger en ljusrosa skugga, som följs av ljusgrönt därefter kommer en ljust havsblå färg och längst ut i yttre ögonvrån avslutar jag med en mörkt klarlila. Som ni ser har jag lagt alla färger i samma ording under ögat också, men där ännu lite smalare linje. Jag suddade ihop färgerna försiktigt med en smal pensel för att få mjukare övergång i de olika färgerna, men jag tog de försiktigt så dem inte suddades ut över en för stor del av ögonlocket för jag ville ha dem som en smal eyeliner.
Som highlighter precis under ögonbrynet ligger High tech lighter i färgen platina från MUS. La även lite av den lägnst in i ögonfrån under den rosa skuggan.

Jag har använt mig utav:
en ljust rosa skugga
en mörkare klar rosa skugga
en ljusgrön skugga
en havsblå skugga
en mörkt klarlila skugga alla dessa från en viva la diva palett
basen och highlightern skrev jag ju uppe i texten så de e bara att kika efter :)


Kommentarer
Postat av: Caroline

SV: Tack! :D och du är duktig du med! :D

2009-03-23 @ 22:31:18
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0