Jag i ett nötskal!

Jag är en sådan person som inte tror på en sak förns jag upplevt det själv. Ett sådant exempel är att jag har hört miljontals gånger att sminket blir gammalt och sämre ju längre tiden går, men sånt vill väl inte jag tro på heller, ne jag tänker "det finns ju kvar av den här, varför ska jag då slänga den" jag är nog lite snål utav mig ;) Men ja i alla fall så hade jag haft min förra cover all mix från MUS alldeles för länge och jag började märka att jag tyckte mindre och mindre om den men trodde helt enkelt att det bara var jag som inte gillade den längre. Tills det en dag slog mig att konsistensen hade ändrats och den blev lite smulig och inte förns då slog det mig att den kanske var något för gammal. Så när MUS hade 20% på hela sortimentet blev det till att köpa en ny och vet ni. Jag älskar den så det var att den va gammal som förstörde allt.
Så kom ihåg, smink blir gammalt även om man inte vill tro på det. Sen ögonskuggor och nästan allt i puderform har längre levnadstid än krämiga/blöta produkter, så dem går typ att ha kvar tills de tar slut även om det tar nåt år. Kom bara ihåg att tvätta borstar och penslar ganska ofta ochså, då håller produkterna längre. Och att stoppa fingrar direkt i en burk med kladd gör att den "dör" fortare även om det känns som att det är överdrivet just då så är det så. Jag har provat och jag tycker inte ni borde göra samma misstag som mig. Jag kan testa och göra misstagen så kan ni hoppa över det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0