Brunt och guldigt ÄR snyggt!

Hej här har ni henne, världens snabbaste tjej eller vad säger ni ;)

Jaja nu har jag i alla fall bilderna och nu ska jag bara kolla om jag kommer ihåg hur det gjordes :P

Började i alla fall med en fin skimrig bas som bestog av en färgad dagkräm blandat med skimmerkräm. Mattade ner T-zonen med löspuder och la bronspuder på kindben, nästipp och haka.




Lade en brunsvart (blandade brunt och svart själv) skugga på locket, nästan hela vägen in i ögonvrån.



Sudda sudda sudda, använde en brun skugga för att få en mjukare övergång.



Massa guld i inre ögonvrån och sen sudda ihop det med den bruna. Vill man ha kvar det metaliska så kan man lägga lite extra längst in efter att man suddat klart. som ni ser är det lite guld i inre delen under ögat också.



Som ni ser är det lite guld i inre delen under ögat också. Och brunt i yttre delen, suda ihop det guldiga med det bruna.



Och sen får man inte glömma mascaran, massa mascara gillar jag, men sen är ju smaken som baken. Ta så mycket mascara du gillar helt enkelt. För att det inte skulle bli så gulguldigt så tog jag lite vitt allra längst in i ögonvrån ovanpå det guldiga.



Till läpparna blandade jag 3 glans. Rosa, guld och ett väldigt glansigt.



Detta blev ressultatet. Väldigt enkelt och fint. Naturligt men ändå väldigt markerat.
Sen kan man välja mörkare/ljusare bruna nyanser för att få den markering man vill ha. Sen är det även fint att lägga på någon fin färg mitt på ögonlocket och sudda ihop, blir liksom en cool effekt, dessutom kan du välja en kontrastfärg till din ögonfärg så framhävs ögonen ännu mer. Men viktigast är att ta en färg man tycker är fin.



Detta sken gjorde att sminket såg något mörkare ut, rätt coolt faktist!


Tack nike för att du ställde upp som modell!

Kommentarer
Postat av: imn

duktig du är min stjärna!

2009-06-16 @ 16:13:46
URL: http://madeleinenilssson.blogspot.com
Postat av: nike

jag har glittriga ögon :) hihi

2009-06-16 @ 19:42:05
Postat av: elin stenbäck

tack iallafall :)

2009-06-17 @ 22:56:29
URL: http://elinstenback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0