Blåa naglar är coolt!

Jag har alltid lovat mig själv att inte få dåligt samvete för att inte uppdaterat, och jag har fått tvinga mig själv den här gången att inte få det. I förrgår lovade jag ju nämligen att jag skulle uppdatera igår men jag somnade innan mitt lack torkat ordentligt så när jag vaknade igår hade jag kuddavtryck i mitt nagellack och det va jag inte så sugen på att visa upp här.
Så igår lackade jag om dom fula naglarna och lät det torka innan jag somnade, så nu ser dom bra ut, i alla fall på ena handen, långfingret på andra handen har jag dock lyckats krascha.
Men jag lovade ju även ett tips för er som mig är ostadig på handen. Det är viktigt att lacket är HELT torrt så ett bra tips är att lacka kvällen innan ni vill ha dom fina naglarna så ni är säkra på att dom är helt torra.


Som ni ser på den här bilden så är det långt ifrån perfekt målat.


Ha fingrarna i blöt i ungefär 5-10 minuter. Ju varmare vatten ju kortare tid behövs, men om jag inte har helt fel så torkar varmt vatten ut huden mer än kallt så ni får väl väga för och nackdelar där :)


Borsta naglarna med nagelborsten tills nagellacket som är runt naglarna är borta.


Och sen så ser det i alla fall lite bättre ut, du kan borsta lite längre än jag gjort här så får du bort allt, jag gjorde inte detta så nogrannt.

På bilderna har jag använt China glaze lacket Sky high-top från kicks kollektionen, på ringfingret har jag använt olika lack och marmorerat. Gult, vitt och blått är färgerna som ingår. Jag gillar det blåa lacket så otroligt mycket, det är sjukt fint med grön/blått skimmer. En negativ sak med lacket är att det inte är helt lättlackat, men eftersom det är så fint så är det sånt man kan stå ut med.


Kommentarer
Postat av: Naildesign

Jättefin marmorering!!! Det är en sak som är svår att lyckas med och som jag sett så många beautybloggar misslyckas med. Oho, var stolt!!!

2009-07-09 @ 08:45:56
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: du är fin cazandra, och jag älskar när du gör sådär med nagellacket, ascoolt!

2009-07-09 @ 18:23:25
URL: http://fakereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0