Skööönt!

Något som jag tycker är väldigt skönt är att ha uppsatt hår. Man slipper liksom tänka på vart man har håret och hur det ser ut. Och jag har precis hittat mig en väldigt söt, praktisk och enkel favoritfrisyr.



Det är verkligen super enkelt. Man gör en inbakad "snurr" (för oss som inte klarar den inbakadeflätans konstform) i luggen och fäster den med ett spänne ungefär vid örat. Sedan tupperar du håret uppe på huvudet för volym. Sen drar du allt hår åt det håll du tycker passar dig bäst och fäster så smått med spännen. Sen flätar du håret löst och fäster med en snodd. För att piffa upp lite knöt jag även en söt liten blomma längst ner i flätan.

Närbild på "snurren"                               
  

Bakifrån



Med flätan åt andra sidan, vilket jag tycker ser bäst ut (osminkad är jag också)

Kommentarer
Postat av: lovisa

hur gör man en inbakad snurr?

2009-07-30 @ 00:19:48
URL: http://lovajsaa.webblogg.se/
Postat av: Ullis

Vad söt du är! :)

2009-08-24 @ 20:40:33
URL: http://puddinglane.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0