Silver och svart!

Ja nu var det ju ett tag sen jag skrev någonting här ja. Men som sagt så orkar jag inte fixa mig så mycket innan skolan. Men nu när det e lov så ska jag försöka ha lite roligt smink på mig.
Idag har jag typ bara gått runt i pyjamas hela dagen och då tyckte jag det passade bra att göra en kul, dramatisk sminkning. Massor med svart och silver.

För att inte bli svart i hela ansiktet började jag med att lägga massor med löspuder under ögat:

Och tusan så söt man blir då ;)

Efter det la jag hightech lighter platina (mus) på hela ögat enda upp till brynet som en bas, den la jag mest bara för at få en klistrig bas så mina skugor ville hamna där de skulle.
Sen hade jag tänkt att jag skulle visa steg för steg hur jag gjorde, men sminket ville inte riktigt göra som jag sa, så jag var tvungen att tvätta bort allt och göra om och då blev jag sur och  var jag inte så sugen på att fota steg för steg.

Men här är bilden på det svarta som blev dåligt i alla fall:

 Här är det ojämt och fult, men jag tvättade ju bort det och gjorde nytt, nästan samma form men då lika på båda ögonen ;)
Jag la svart som ett vridet V i yttre ögonvrån (i plural) och fyllde sedan i.
När jag sminkade andra gången så hade jag inte svart lika långt in som på bilden, men det är ju en smaksak.
Efter det lade jag en beige super skimrig skugga precis under brynet, som highlighter, mest för att inte den svarta skuggan skulle bli så skarp.
I inre ögonvrån och en bit in på locket la jag en silvrig skugga, massor med silver.
Sen suddade jag bara ihop allting lite försiktigt så det inte skulle bli så skarpt.

Jag la en svart kajalpenna längst övre fransraden och "inne" i ögat. Vatten linjen tror jag det heter, men är inte säker. Men om jag säger insidan fransraden så kanske man förstår. La även en matt svart skugga ovanpå pennan för att de skulle hålla bättre. Ett par lös ögonfransar fick piffa till ögonen lite extra.

Till sist la jag foundation, puder och ett ljus rosa rouge i ansiktet och så målade jag läpparna ljusrosa och la gitter på halva överläppen och på andra halvan av underläppen, jag använde ett finkornigt silverglitter och ett väldigt grovkornigt ovanpå och sen fyllde jag i mina små bryn.

Här är resultatet:
 Helheten
 Bara ögonen. På första bilden har sminket varit på i några timmar, de e därför det har blivit några veck, jag sminkade liksom inte för att det skulle hålla, tyvärr.
Läpparna hade ingen större lust att vara med på närbild, men på den här helhetsbilden blev dom ganska bra trots allt :)

Ganska roligt smink tyckte jag, glittret på läpparna tycker jag är coolast, men det är dock inte så praktist.
Kul crazysminkning helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: fido

du sminkar fan bra =) <3

2009-04-10 @ 20:52:45
URL: http://nelliealexiaa.blogg.se/
Postat av: Sandra

nu får du fan ta och börja sminka oss på tävlingarna? ;)

2009-04-11 @ 18:05:34
URL: http://sandrawall.devote.se
Postat av: Sandra

nu får du fan ta och börja sminka oss på tävlingarna! ;)

2009-04-11 @ 18:06:13
URL: http://sandrawall.devote.se
Postat av: Caroline

Svar: tack så mycket! :D jag är väldigt nöjd faktiskt! Och den där sminkningen är sjukt snygg!!!

2009-04-22 @ 20:40:15
URL: http://ljusterdal.blogg.se/beauty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0