Sminkborttagningsproblem?

Hej jag vet att det är jag som är bäst på att uppdatera... Kanske inte. Men grejen är den att när jag ska till skolan måste jag gå upp så himla tidigt för att hinna sminka mig i några roliga färger och just nu är jag halvsjuk och jätte trött så något sådant orkar jag inte. Så det blir en bas och mascara, så där super komplicerat och roligt... eller inte. Nej inget att visa upp faktist.
Men jag kan ändå vara gullig att dela med mig av lite tips jag har :)
Jag använder nästan alltid vattenfast mascara och som kanske många har hört så ska det slita väldigt mycket på ögonfransarna. Jag har upplevt att jag tappat massa ögonfransar när jag tagit bort mascaran även fast jag använd sminkborttagning som ska ta bort även vattenfast mascara.
Men då läste jag om en sminkborttagning som känns som vaselin i konsistensen, men den är ju såklart dyr så då provade jag att använda vanligt vaselin som är betydligt billigare. Och vet ni, det fungerar hur bra som helst. Ta en klick vaselin och gnugga försiktigt, massera kanske är ett bättre ord att använda, ja fortsätt i alla fall så tills det att mascaran är borta från fransarna och ta sen en bomullstuss/pad och torka försiktigt bort mascaran. Det är hur billigt och faktist hur bra som helst.

Detta är då vad jag tycker, det kanske funkar skit för någon annan det vet inte jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0